Vierbal single matchplay NQ

Ter voorbereiding op ‘het echte gebeuren’, namelijk dat er straks weer vanaf de zomertee’s gespeeld mag worden en de baan weer qualifying is, werd er vandaag de wedstrijd ‘vierbal single matchplay’ gespeeld.
Na alarmerende berichten dat gisteren (dinsdag) de baan nog geheel onder water stond, blijkt opnieuw dat de commissie van de herenmiddag een gunfactor bij de weerregelaars hebben, want op woensdag was de baan toch weer speelklaar. Er werd bij de meeste holes vanaf de van de zomertee’s gespeeld en alle zomergreens waren in gebruik. Een enkele afslag moest dus nog van de mat. Dat gold voor de afslagplaatsen waarop nieuwe graszoden waren gelegd.

Het aantal deelnemers was wederom zeer verheugend met 42 inschrijvingen. Een leuke fun wedstrijd helemaal passend in de sfeer van de herenmiddagen om warm te lopen voor het echte gebeuren. Door het aantal deelnemers van 42 konden er 10 flights van vier worden ingedeeld. 2 spelers te weten Gerard van Ardenne en Hans Buma vormden een flight van 2. Bij de matchplay wedstrijd is getracht om de gezamenlijke handicap zo dicht mogelijk bij elkaar te houden. Dat het winnen/verliezen of gelijkspelen soms een klein verschil kan zien laat de foto rechts zien.

2 koppels scoorden +/- 7
3 uitslagen met een verschil van 6
1 koppel scoorde +/- 5
3 uitslagen met een verschil van 4
1 koppel scoorde +/- 2
6 uitslagen met een verschil van 1
en 5 keer werd de einduitslag 0

Martin Rapstok met hcp 34.5 deed voor het eerst mee om eens even aan de herenmiddag te snuffelen. Ari Bijkerk kwam langs om alle deelnemers tijdens de wedstrijd een borrel aan te bieden. Een gewaardeerde geste ! Jan Meijer bood na afloop alle deelnemers een drankje aan om alvast zijn verjaardag van morgen in te luiden.

Hans Ouwehand maakte het zich gemakkelijk door af te sluiten met het uitdelen van de uitslagenlijsten die ieder maar zelf moest bekijken.

Volgende week, zomertijd dus, aanvang 12.30 uur. Graag tijdig aanwezig. We spelen dan 3 bal strokeplay (qualifying) en het wordt mooi golfweer!
.