18 holes & 9 holes stableford

Vandaag was een het een première voor de herencommissie, want er werden maar liefst twee wedstrijden tegelijk gespeeld, te weten een 18 holes en een 9 holes wedstrijd.
De belangstelling voor de 9 holes wedstrijd werd in de bekende enquête van vorig jaar gepeild en daar bleek toen ruim voldoende belangstelling voor te bestaan. Helaas konden we slechts 4 inschrijvingen registreren voor de 9 holes wedstrijd, maar ook het aantal inschrijvingen voor de 18 holes viel wat tegen (24). Oorzaak de meivakantie?

Verder konden de deelnemers ook de voorzitter, Frans van Mol, aanschouwen in zijn spijkerbroek. (druk met het werk en golfkleding vergeten) Zie de foto hieronder.

TWEEDE

Jan van der Veen

Degene die deze wedstrijd(en) hebben laten ‘varen’, hebben wel wat gemist!
Zo bleken de weersomstandigheden niet alleen zonder meer goed ook werden de deelnemers vooraf door Esther van de Golfshop geïnformeerd over de nieuwe openingstijden van de shop, voortaan kunnen we ook op woensdag gewoon onze dagelijkse golfboodschappen doen!
Om dit heugelijke feit te vieren stelde Esther de winnaar van vandaag een extra prijs in het vooruitzicht!

Hans Ouwehand scoorde een ‘hole in one’ op de 2e hole en bood na afloop ieder een drankje aan.

DERDE

Hans Weber

De neary was voor Rolf von Geldern (hierboven en de second neary voor Frank van den Bergh (rechts).

HOLE IN ONE

De 18 holes wedstrijd werd gewonnen door Henk ter Mors (Links, tevens lid van de wedstrijdleiding) met 37 punten. Tweede werd Jan van der Veen met 35 punten, Hans Weber (ook in de wedstrijdleiding) derde met ook 35 punten.
De CBA was 0. Er waren 6 birdies en dus een ‘hole in one’.

De winnaar van de 9 holes wedstrijd was Wim ten Heggeler.

Volgende week spelen we tegen de dames oftewel “The Battle of the Sexes”, we verwachten een hoge opkomst dus schrijf tijdig in. Na afloop eten we als het even kan een dagschotel.