Golftober Fest 2024 bij Golfclub Driene: Een Dag vol Golf, Gezelligheid en Duitse Tradities

Afgelopen zaterdag 5 oktober vond de allereerste editie van het Golftober Fest plaats bij Golfclub Driene. Om 13:00 uur gingen 48 enthousiaste deelnemers van start, velen gehuld in traditionele dirndls en lederhosen, wat de dag direct een feestelijke Duitse sfeer gaf. Onder een stralende herfstzon genoten de golfers van een prachtige dag vol sportieve uitdaging en gezelligheid.

Het clubhuis was speciaal voor de gelegenheid volledig in Oktoberfest-stijl versierd, met sfeervolle vlaggetjes en tafelkleden in het kenmerkende blauwwitte ruitpatroon. Dit gaf het evenement meteen een authentieke, Duitse ambiance.

Dit jaar had de wedstrijdleiding voor een ludiek puntensysteem gezorgd, waarbij bierdopjes werden ingezet om de scores bij te houden. Dit zorgde op de greens soms voor hilarische taferelen, waar menig golfer met een glimlach op het gezicht zijn slag probeerde te maken, terwijl de bierdopjes op bijzondere wijze een rol speelden in het spel.

Halverwege de baan wachtte een smakelijke verrassing bij de turn. Brasserie SoNice serveerde een heerlijk broodje braadworst met currysaus, vergezeld van een biertje, wijntje of frisdrank. Voor een extra feestelijke noot zorgde Robin, die iedereen trakteerde op een verfrissende schnaps, waardoor de Duitse stemming er goed in zat.

Na afloop van de wedstrijd volgde de prijsuitreiking, waarbij de winnaars gehuldigd werden. De grote winnaars van de dag waren Ans en Maarten Fokkinga, die de eerste plek veroverden. Judith ter Meulen en Gertjan Eshuis eindigden op een knappe tweede plaats, en de derde plek was voor Margreet Leijendekker en Greg Glynn. Een sportieve prestatie van formaat!

De feestelijke sfeer werd nog versterkt door Duitse schlagers die luid door de speakers klonken tijdens de borrel. Met een grote groep werd de dag afgesloten met verrukkelijke schnitzels, bereid door chef Mark, die de deelnemers met zijn kookkunsten helemaal in de watten legde. Het feest ging daarna nog door tot in de late uurtjes, met volop gedans op de vrolijke Duitse schlagers.

Het Golftober Fest 2024 was een geweldige dag vol plezier, lekker eten en drinken, en sportieve prestaties. Als het aan de wedstrijdleiding ligt, wordt dit evenement volgend jaar zeker weer gespeeld. Een traditie om naar uit te kijken!